BLOG

Nejnovější informace

Přinášíme Vám novinky ze světa udržitelného byznysu a tipy, 
jak se vyhnout greenwashingu.
16 května, 2024
Značky neumí udržitelnost komunikovat. Vyhněte se greenwashingu transparentností a srozumitelností

Z každého nákupního centra, drogerie, nebo potravin na nás křičí hesla jako ekologický, etický, klimaticky neutrální, kompenzace uhlíkové stopy a další. “Zelená” témata a udržitelnost zkrátka táhnou spotřebitelskou pozornost. Zákazníci jsou ale také čím dál tím vnímavější a bezobsažná hesla už jen tak neprojdou. Více než polovina Čechů v průzkumech uvádí, že společenská odpovědnost je […]

Více zde
3 května, 2024
Jak předejít greenwashingu? 6 rad, které jsme doporučili našim klientům

Greenwashing označuje komunikační aktivity firmy, které se snaží produkty a služby vykreslit jako ekologičtější a udržitelnější, než ve skutečnosti jsou. Právě tyto praktiky se však nelíbí evropským zákonodárcům. Proto v posledních letech přichází s legislativou, která má za cíl komunikaci udržitelnosti ztransparentnit pro spotřebitele i firmy. Součástí této legislativy jsou postupně i podrobnější informace k […]

Více zde
27 března, 2024
Udržitelný slovníček #2: Greenwashing

V udržitelném slovníčku vysvětlujeme pojmy z oblasti udržitelnosti a propojujeme souvislosti napříč obory. Tak trochu encyklopedie, tak trochu inspirace, jakým směrem se ubírat. Tentokrát na téma greenwashing. Greenwashing – Aktivity firem, které mají přesvědčit veřejnost o tom, že produkt či služba jsou šetrnější k životnímu prostředí, než tomu ve skutečnosti je. Greenwashingu se mohou firmy dopouštět nevědomě, případně […]

Více zde
27 března, 2024
Pět tipů pro komunikaci udržitelných aktivit

Udržitelnost a ekologické smýšlení dnes komunikuje celá řada firem, často ale spadávají do greenwashingu. Jak se k propagaci reálných udržitelných řešení postavit tak, abyste se tomuto nešvaru vyhnuli a dali najevo, že to myslíte vážně? Máme pro vás několik tipů pro správnou komunikační strategii, která bude důvěryhodná. 1. Buďte konkrétní Natírání nazeleno, jak se někdy […]

Více zde
30 listopadu, 2023
Greenwashing je nástroj, za který se platí dvakrát. Komunikovat udržitelnost jde lépe! Část II.

V předchozím díle byly popsány nové tendence a směry, které významně ovlivnily oděvní průmysl a jeho marketing udržitelných aktivit v roce 2022. Tento díl se zaměří na trendy, které v následujících letech budou významně ovlivňovat zelenou komunikaci, dále na praktické ukázky zavádějící komunikace a jak lze komunikovat udržitelnost lépe bez použití greenwashingu. Greenwashing je systémovým […]

Více zde
17 září, 2023
Greenwashing je nástroj, za který se platí dvakrát. Komunikovat udržitelnost jde lépe! Část I.

V poslední dekádě téma udržitelnosti začalo silně rezonovat napříč marketingovými odděleními výrobních společností. Reagovaly tak nejen na zhoršující se stav životního prostředí, počínaje zamořením oceánských vod plasty, drastickou akceleraci změny klimatu nebo zvyšující se materiálovou a energetickou náročnost. Reagovali i na změny spotřebitelských preferencí – ostatně i v České republice. Dle agentury IPSOS, více jak […]

Více zde
22 června, 2023
Udržitelný slovníček #1: Udržitelnost a všechny záhadné zkratky, které s ní souvisí

V udržitelném slovníčku vysvětlujeme pojmy z oblasti udržitelnosti a propojujeme souvislosti napříč obory. Tak trochu encyklopedie, tak trochu inspirace, jakým směrem se ubírat. Tentokrát jako souhrn nejčastějších zkratek, které se v tématu udržitelnosti používají, a to včetně stručného vysvětlení. CSRD – Nová směrnice o reportování udržitelnosti, kterou v červnu 2022 schválil Evropský parlament a Rada EU. Směrnice […]

Více zde
18 dubna, 2023
Třetí blok kurzu: jak se vyhnout greenwashingu a proč nás musí zajímat cirkulární provoz, budovy i stavebnictví

Třetí blok kurzu Cirkulární ekonomika jako cesta k úsporám byl věnován dvěma zásadním tématům spojeným s cirkulární ekonomikou. Na prezenčním workshopu jsme se bavili o tom, co všechno může být greenwashing, tedy záměrné i nezáměrné klamání zákazníků a jak se mu vyhnout. Na webináři věnovaném kancelářím a stavebnictví se účastníci dozvěděli, jak se zaměřit na efektivnější provoz […]

Více zde
5 dubna, 2023
Spolupráce FSV UK a CIRAA pokračuje: Jak se komunikuje udržitelnost v maloobchodních řetězcích v ČR

Téma udržitelnost neustále nabírá na popularitě, co si uvědomují i společnosti na trhu a proto jí ve velkém množství zařazují i mezi svoje komunikační témata. S popularitou tématu ale neroste povědomí společnosti o možných nástrahách této komunikace a proto se může stát, že zákazníci jednoduše neodhalí přítomnost greenwashingu. Jak vypadají konkrétní příklady z českého trhu […]

Více zde
14 března, 2023
Udržitelné materiály - co brání jejich zavedení do praxe a jaká se nabízí řešení?

Progresivní nové materiály jsou nízkoemisní a cirkulární. Recyklovaný beton, dřevo, houbové mycelium nebo materiály ze zbytkových surovin (tzv. recykláty) mohou brzy nahradit či doplnit řadu tradičně používaných materiálů. A to díky svým unikátním vlastnostem, kterými jim snadno konkurují, jak jsme vysvětlili v článku 7 udržitelných materiálů, které mění ekonomickou realitu. Přesto však jejich zavedení do […]

Více zde
8 března, 2023
Cirkulární newsroom – aktuality z cirkulární ekonomiky a jejich dopad na firmy – Q1 2023

V novém newsroomu přinášíme nejnovější souhrn aktualit z oblasti cirkulární ekonomiky a udržitelnosti (ESG). Hlavní témata: úspory ve firmách díky cirkulární ekonomice, globální data o stavu cirkularity v ekonomikách, nově vznikající legislativa (greenwashing, ESG, CBAM) a aktuální příležitosti pro financování udržitelných projektů.  O čem je náš projekt cirkulární newsroom? I když je cirkulární ekonomika relativně […]

Více zde
16 února, 2023
Greenwashing: Jak jej upravuje legislativa a na co si dát pozor

Zelené fabriky, zprávy o sázení stromů nebo štítky vágně deklarující udržitelnost jsou asi první myšlenky, které se Vám spojí s greenwashingem. V některých případech je greenwashing do očí bijící, někdy je jeho odhalení mnohem složitější a musíme si dávat pozor, na základě jakých kritérií chceme sdělení označit za greenwashing. Kromě našich subjektivních parametrů existuje také […]

Více zde
11 ledna, 2023
Jak na udržitelný event? Eventová manažerka odhaluje, co dělá event skutečně udržitelným a čeho se naopak vyvarovat

Udržitelnost a cirkulární principy se postupně prolínají do firemních procesů i strategií, ať už z dobrovolné iniciativy firem nebo z důvodu povinné legislativy. Na udržitelné principy by však firmy neměly zapomenout ani při pořádání eventů, ať už se jedná o velké konference a festivaly nebo třeba firemní večírek. Co dělá event udržitelným? Na co se […]

Více zde
22 července, 2022
Fakulta Sociálních věd UK společně se CIRA Advisory vytvořila Manuál komunikace udržitelnosti bez greenwashingu

Komunikace udržitelnosti skýtá pro firmy řadu nástrah. Špatně nastavená komunikace představuje nejen hrozbu pro reputaci značky, fakticky nesprávné tvrzení o udržitelnosti – neboli greenwashing, může mít i další důsledky, které začíná určovat evropská legislativa ochrany spotřebitele. Správně se zorientovat v tématu udržitelnosti je ale často pro marketingové oddělení složité a greenwashingu se tak firmy mohou […]

Více zde
11 července, 2022
Ještě nemáte ve firmě strategii pro udržitelnost a cirkulární ekonomiku? Takto ji postavíte rychle a jednoduše

Firemní strategie na urychlení přechodu k udržitelnosti a cirkularní ekonomice je nevyhnutelnost. A důvod? V následujících letech nás v souvislosti s Green Deal-em čekají naprosto zásadní legislativní změny, které sledují splnění ústředního cíle - nulových emisí uhlíku v Unii do roku 2050.  Důsledkem je nástup největší a nejambicióznější transformace globální ekonomiky v nejbližších dekádách. Proto […]

Více zde
2 července, 2022
Greenwashing jako riziko, které se vyplatí řešit – záznam webináře

Udržitelnost v byznysu a s ní spojený zelený marketing si zažívají boom. V obchodech kolem sebe můžeme vidět slogany o udržitelnosti, třídění odpadu, odpovědném chování, podílu recyklovaného materiálu, či biosložky. Často ale narážíme na neověřená, nepřesná nebo vyloženě nepravdivá tvrzení, která mohou u komunikace sklouzávat ke greenwashingu. Co jsou ta rizika a jak se rozhoduje […]

Více zde
CIRA Advisory s. r. o.
Purkyňova 648/125
Medlánky, 621 00 Brno
IČO: 08761337; DIČ: CZ08761337
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram